Monday, January 10, 2011

JANGAN bagi aku hadiah ini dalam apa jua event...

Hahaha...

Tajuk macam apa jak...saja jak tu...tapi ini pun bagus jugak untuk remind kamurang...mana la tau kamurang baik hati mo bagi aku hadiah x kira time bday ka...time apa2 jak la...hehehe...

So...aku buat list apa benda yang x boleh dan boleh kamu bagi...jangan risau...aku xkan demand benda yang mahal2 punya...percaya la...

Kita mula dengan the dont's dulu k...

1) Sweets, candies, coklat : Wahhh...rasanya memang suma orang suka sweets...aku pun sama...tapi bila aku sudah termakan sweets ni...aku akan jadi addicted dalam tempoh yang lama...biarpun aku selalu request ke orang untuk belikan aku menda2 alah ni...even aku sendiri akan belikan diriku sweets tapi baik jangan bagi...craving aku akan melarat dalam tempoh yang lama...huuu...since i love sweets so much jadi jangan jinakkan diriku dengan benda2 manis ni...kalo mo bagi jugak aku tetap terima hahaha...drama jak kan...

2) Cakes : Cupcakes ok but not cake yang besar2 berkilo2 tu...aku x berapa sangat makan cake sebab mungkin tekak aku kureng sikit menerima icing dia yang OMG punya lembut...but icecream cake is ok...hahaha...

3) Bunga : Ya...aku memang x tau apa mo wat dengan bunga...x kisah la bunga plastik ka bunga hidup ka...yang penting I never liked flowers...xda ciri2 keperempuan langsung...huh!!!So...kamurang akan cuma buang duit saja...

4) Jam tangan : Ya...ni lagi satu benda yang sangat x in di pergelangan tangan aku...oleh kerana kulit aku jenis yang sensitif...aku malas pakai jam tangan...nanti ada la tergaru2 saja...kulit jadi kemerah2an...gatal...urgh!!!x kisah la jam tangan tu mahal ka murah ka...tangan aku ni memang x boleh terima...biar apa jenis material pun...kain, plastik, getah, emas, silver, tembaga...i rujuk jam melalui handphone saja hehehe...

5) Barang2 kemas : X kisah la sama ada rantai, cincin, subang or gelang tangan...macam statement di atas kulit aku sensitif...paling sensitif dengan emas...pakai emas sama macam melecurkan diriku dengan sengaja...silver boleh masuk but hanya cincin saja...tu pun ada masa kerengsaan tu akan timbul...muncul la ruam2 yang gatal around cincin tu...sekarang guna emas putih...alhamdulillah setakat ni xda apa2 yang berlaku la...tapi tu la hanya CINCIN sahaja...please take note hahaha...setakat ni hanya CINCIN saja yang boleh aku pakai...benda lain...xboleh...malangnya diriku...

6) Minyak wangi : Selain kulit...deria bau aku pun sangat sensitif...aku paling x suka tercium bau minyak wangi yang telampau wangi lebih2 lagi di pagi hari...bila aku tercium tu mulalah pening2 sambil mual...pastu perut mesti yang banyak angin punya sampai rasa mo muntah...dalam hati memang la aku akan memaki hamun si pemakai minyak wangi yang seperti mandi berendam dengan minyak wangi sehari semalam tu...setakat ni aku cuma sukakan dua wangian ni jak...Nerolli Jasmine-Bodyshop & Eternal Magic-Avon...so kalo mo bagi jugak minyak wangi...antara dua ni kira mencukupi sudah...hehehe...

Ok...maybe tu jak rasanya untuk benda2 yang buang duit kamurang saja kalo bagi sama aku...hehehe...We'll have a look see on the do's plak...

1) Buku : Ok...macam lame sangat tapi aku sangat suka baca buku or lebih tepat lagi novel la...aku ada jugak koleksi novel dari penulis seperti Ahadiat Akashah, Sharifah Abu Salem, Zuraidah Othman...errr yang lain x ingat hehehe...tapi aku memang suka baca novel...got it...

2) Spongebob goodies : Ok...aku memang Spongebob's freak...aku akan terima apa saja material yang berkenaan Spongebob...sticker, bantal, slipper, phone strap, bags, even underwear pun kalo ada aku akan terima...gila kan hahaha...di opis ni lagi aku ada slipper + bantal...sampai ada kakak cleaner tu panggil aku Spongebob hahaha...

3) Frame gambar : Ya...since aku memang suka kumpul gambar...memang seswai sangat kalo kamurang bagi aku frame gambar...kalo handmade lagi much appreciated...aku suka sangat2...ngehngehngeh...macam bestie aku komen..."tiap tahun asal bday mesti ko bagi aku gelas, ko plak mesti dapat frame gambar...xda benda lain hahaha"...so...aku memang suka frame gambar...penegasan ada di situ hahaha...

4) Tudung / kain : Ok...ni memang keminatan aku yang terbaru...since aku dah start pakai tudung so sapa2 yang baik hati mo bagi aku tudung tu memang aku akan ingat sampai bila2...bukan senang jugak untuk set mind masa mula2 bertudung...macam2 rintangan...macam2 kata2 jahat dalam hati yang dorong untuk buka tudung but alhamdulillah setakat ini pegangan ku kuat...kena2 lagi sekarang aku macam suka dengan tudung yang macam Yanapetisuara tu pakai...kain plak memang aku suka sebab jimat duit aku x payah beli kain untuk buat baju kurung or baju apa2 pun...kain yang mamaku beli dua pasang masa dia gi Kelantan tu hari pun masih tersimpan...belum dihantar ke tailor pun hahaha...(apa ni cakap suka kain!!!)

5) Camera : Ok...yang ni mungkin aku demand sikit tapi x diwajibkan untuk kamu bagi aku la...kiranya ni termasuk dalam wishlist aku la konon...kiranya ada manusia yang paling baik hati di dunia ni...chewahhh...wajib menjek...cikai2 pun kalo aku dapat Sony a290 pun jadik la...kalo mo bagi Nikon D90 pun ok...xpun Sony Nex-5 ka...still nice...hahaha...bangang apa...sapa la yang sudi bagi aku camera...hurm...

6) Makanan berkhasiat : Haaa ni mungkin yang paling save la untuk kamurang...bagi aku apa2 jenis buah, aku tetap bedal...kalo mo belanja aku makan pun...apa2pun aku makan...ya la dah namanya makan free...tapi kalo mo belanja Pizza kena ramai2 la sebab aku ni kalo Pizza cepat kenyang...kadang 1 slice pun dah cukup...untuk tidak membuang duit kamurang bek belanja aku makan KFC snack plate spicy mau 2 pieces of drumstick sahaja...jimat kan...hehehe...xpun kamurang bleh bagi aku fresh milk sekotak ka...pun ok...aku suka susu...tomyam pun ok...bakso, coto makassar, meehun sup, kuey tiaw basah seafood, nasi goreng kampung...eh apa ni hehehe...ya la tu antara menu2 yang aku suka makan...no wonder la badan aku gemuk kan...hahaha...xpa janji hati senang...

Ok...aku pun dah x cukup clear mata aku sebab berselaput mengantuk...dari pagi tadi asyik minum susu Dutch Lady jak...sebab kononnya mo mengelak gastrik padahal Jumaat lepas aku dah kena serang gastrik teruk baru mo minum susu...apadaaa...

Pssst : bermengantuk plak...kena2 lagi sekarang ni musim sejuk melanda di opis...hujan feat aircond...kompom sejuk...brrr....

No comments: