Friday, January 28, 2011

Day 12 - how you found out about Blog and why you made one.

Sejuk brrr...

Salji malji sudah berturunan dari angkasa...memang sejuk gila...otak jadi beku sampai cakap pun bukan2...hahaha...abaikan ayat di atas...

Task for today is Day 12 - how you found out about blog and why you made one...ok kali ni aku mo ceta cemana aku dapat tau sal blog2 ni...dulu2 tahun 2008 ada member satu opis ceta sal blog...dia cakap dari blog boleh buat duit dengan AdSense punya iklan sebab ada member dia wat cenggitu...so aku create la satu blog...masa ni aku tolong kakak aku promote produk yang dia jual...xingat la apa produk tu...

Bila aku sudah buat blog dengan template yang entah apa benda...dengan content yang skema...aku rasa macam loser plak...then aku biarkan jak la blog tu cenggitu...last2 aku sempat belajar Publisher...untuk wat homepage sendiri...so aku create satu homepage as my personal homepage la kunun tapi still gagal...aku buang jak...

2010 - aku rebuild balik blog lama tu then aku kasi tukar nama...jadikan dia noradzwatyrokkafella.blogspot.com...mula2 type entry in english you...macam la aku ni mat salleh...perasan...tapi time tu aku follow mat salleh punya blog jak...then bila aku find out yang Malaysian pun ramai bloggers...aku start la wat entri dalam bahasa melayu pasar haaa...

Kenapa aku rebuild balik blog aku???mula2 tu aku saja suka2 mo luahkan apa2 saja dalam blog aku...untuk personal reading...lama-kelamaan bila aku banyak follow blog orang, ada la sorang dua yang follow balik...then pelan2 aku customize blog aku sampai la jadi macam yang kamurang nampak harini...ada header yang ada muka aku...dengan nuffnang ads...dengan minah chomel pakai tudung yang suh kamurang follow aku hahaha...

Tujuan asal aku buka blog hanya la untuk luahan perasaan & idea or apa2 yang terlintas di kepala hotakku sampai sekarang ni...cuma makin lama aku rasa entri2 aku banyak yang merapu hahaha...terpulang kamurang la mo nilai cemana kan hehehe...

So...task for today oredi complete...task selepas ni adalah untuk bermengantukan...wuarghp!!!

Pssst : oleh kerana di luar hujan keras maka aku dalam opis pun berkeras jugak mo tidur!!!hahaha...

No comments: