Tuesday, March 22, 2011

ANGGUNNYA WANITA BERHIJAB CONTEST

Assalamualaikum...hehehe...

Teringin la plak join contest ni...cambest hehehe...errr Cik Yuz bleh ka taruk gambar lebih dari satu hehehe(cam jak aku cute lebeyh hahaha)...jejejenggg~~~

Ni la Cik Yuz tomeyyy...:)

Ok...mari bercerita tentang sejarah pembabitan aku dalam bertudung...

Sebenarnya aku mula bertudung kiranya time sekolah la...tapi bertudung time sekolah jak...lepas sekolah aku freehair...so aku start pakai tudung time sekolah pun masa aku darjah 6...tahun 1997...lepas tu aku start bertudung even di luar sekolah time tingkatan 4 tahun 2001...tapi time tu salu on off la jugak...al maklumlah...remaja...

Lepas tu aku off tudung secara berleluasa start tahun 2007...time tu aku kerja di restoran lagi...last aku off tudung ialah sebelum raya tahun lalu...aku start bertudung balik bulan September tahun lalu dan berazam untuk kekalkan imej ni...

Kalo bercakap mengenai kenapa aku bertudung ni...mula-mula aku bertudung sebab asyik kena desak oleh makcik aku...ya la time tu darah remaja...rebellious kan...mesti mau membantah...tu yang jadi on off tu...bila dah tinggal sendiri memang off habis la...tapi sekarang ni bila umur makin meningkat dan mungkin jugak Nur dariNya...aku mulai berubah dan berazam untuk kekal bertudung...bukan senang ok...mula2 tu memang banyak dugaannya...sebab time off tudung maklum2 jak la...baju banyak yang kecil2...yang tangannya kurang panjang...so solutionnya...suma baju2 yang dah x boleh 'pakai' tu aku sedekah di kampung...bagi adik2...sapa2 la yang sudi pakai...alasannya supaya aku x pakai lagi...

Logiknya...x relevan la aku pakai baju2 tu lagi dengan imej bertudung...sudahlah baju tu kecik2...kompom la ketat kan...aku rasa pelik bila aku bertudung pastu pakai ketat2...bukan mo tunjuk alim tapi memang rasa lain la...so sekarang aku kumpul baju2 longsleeve...ada jugak la baju2 lain yang rasanya masih sesuai dipakai aku simpan jugak dalam almari...hehehe...

Errr rasanya dah lari dari tajuk...ok sini aku presentkan gambar aku bertudung...boleh kan lebih dari satu ehehe...

Ni gambar time aku baru2 berjinak balik dengan tudung...bulan September tahun lalu...

errr...abaikan muka angkuh tu hehehe...yang ni terai2 ala Hana Tajima tapi cam x jadi kan hehehe...

Cukup la tu kan hehehe...terlebih sudah hehehe...

Tag

Pssst : errr...nothing to be displayed hehehe...

*update* lupa mo taruk link ke contest tu...KLIK SINI kalo mo join k...

5 comments:

ZAIDAHTUL AKMAL said...

Kita punye background same la....huhu..dah follow balik... Selamat berkenalan yer!!

cikpuanyuz said...

assalamualaikum..thanks yer sebab sudi join...tunggu tau :)

No Lan said...

cantik dan ayu skali la sis..kakNo doakan semoga lepas ni takmo dah off2 tudung ek..kuatkan semangat tu ye dik..well done dear!..kakNo doakan semoga berjaya ya..

YATZAKIE said...

good luck !!! ^__^

Nor Adzwaty Rokkafella said...

@zyash : ya ka...eh sama la hehehe...:) salam kenal jgk...
@ cik yuz : sama2...bajet mo bodek cik yuz ni hehehe...
@ dwaty : thanx...:)
@ kak Nor : insya allah...trima kasih ya...:)
@ Yat : same to u...:)