Thursday, January 7, 2016

Laporan : Adik Icha di hari keempat persekolahan

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Hahaha...Ada saja report pasal Adik Icha dari Cikgu Niessa. Tapi, bukan report sebab dia nakal ataupun apa, tapi report pasal dia tanak bergaul bermain dengan kawan-kawan. Lepas tu dia prihatin pegi bagi tisu kepada sorang kawan dia yang menangis. Ekceli budak tu student baru, parents budak tu baru daftarkan dia masuk tabika hari ini.


Pagi tadi, Cikgu Niessa sempat report dengan aku yang Adik Icha ni agak garang sikit dan kuat menjeling hahaha...bila dia tak suka dengan kawan dia, dia jeling. Lepas tu, kalo ada kawan dia yang nakal, dia yang tolong marahkan hahaha...Icha, Icha. Chang2 pulak, takde yang luar biasa cuma bila part makan tu agak memilih sikit. Yang tu aku memang setuju sebab di rumah pun memang dia agak cerewet pasal makan.

Geli hati bila dengar cerita dari Cikgu Niessa. Biasalah kan budak-budak mesti banyak ragam. Mujurlah, Chang2 dengan Adik Icha tak buat perangai sangat. Sikit-sikit tu adalah. Tak juga aku kata anak aku tu sempurna. Budak. Biasalah kan. Aku dulu pun pernah jadi budak. Lagi dasyat dari anak-anak dia. Sebab dulu aku pembuli hahaha...

Aku memang masih ingat sampai sekarang. Masa tu aku masuk sekolah Tabika KEMAS. Ada sorang budak ni, classmate aku juga sampai ke darjah 5 since tabika. Dia ni suka merepot. Sikit-sikit nak merepot dekat cikgu. Sikit-sikit nak repot dekat mak dia. Ada satu hari tu, aku rasa sakit hati sangat, aku tolak dia dari titi kecil untuk menyeberang parit untuk ke balai raya (dulu-dulu masih belum ada bangunan tetap untuk Tabika KEMAS, dulu-dulu guna balai raya), dah tu dia terjatuh dan masuk ke dalam parit. Mujurlah parit tu tak dalam dan takde air. Kering je. Yang ada rumput-rumput kering. Baru puashati aku sebab dia menangis. Tapiii, bila time balik je, aku pecut 100KM/j bila nampak mak dia datang ambil dia balik dari sekolah. Mak dia tak tau pun aku tolak anak dia masa aku pecut melintasi mak dia tu. Tapi, aku tau memang dia akan repot dekat mak dia yang aku tolak dia jatuh ke dalam parit hahahahahaha...hahahahahaha!!!

Sekianlah laporan dari Cikgu Niessa kepada mama Chang2 dan Adik Icha berserta throwback dari maknye hahaha...

1 comment:

Sheila Adziz said...

hehe... lawak la sis.... pandainya adik icha siap bg tisu lg...