Tuesday, December 21, 2010

Peningkatan Kerjaya

Hehehe...

Sebenarnya satu hari ni langsung xda mood...tapi saja buat2 bz buat itu buat ini...sambil2 tu main games Plants vs Zombies untuk melupakan kesakitan hati yang melanda sejak pagi tadi...selain tu sempat deactivate akaun facebook...aktif dengan twitter...tapi jangan risau...semua itu hanya temporary sahaja...

Lepas berusaha melenyapkan tensen di kepala bersama migrain yang melanda...aku sempat buka website SPA untuk mengisi semula permohonan kerja sebagai Penolong Pegawai Perhubungan Perusahaan Gred S27...Berbekalkan STPM yang aku ada...aku try my luck once again untuk kali yang keberapa...x ingat la...

Lepas ni kalo x berjaya juga aku akan apply KPSL...sebab aku ingin meng'up'kan tangga gaji hahaha...bukan follower & traffic jak yang kena up...RM pun mesti up hehehe...sebab tahun depan 27 Mac 2011 genap 3 tahun aku berkhidmat sebagai government servant ni...sekarang ni pun tengah menunggu pengesahan jawatan...exam apa semua sudah lulus dengan jayanya...kursus induksi umum & khusus pun success...tinggal tunggu di bahagian pentadbiran untuk jalankan tugas la...harap2 la tiada sebarang masalah...

Lagi satu aku inginkan perubahan...ya la mana tau rezeki tahun baru ni menyangkut plak kan...hehehe...sekarang ni pun di office ni masih kekurangan officer gred S27...manatau rezeki tu ada untuk aku...hehehe...berdoa saja la kan...kalo dapat transfer pun bagus...sebab dapat menimba pengalaman di tempat orang...cuma pasti akan homesick dengan Sandakan...ya la hampir 10 tahun aku bermastautin di sini...cehhh...angan2 tu ba...macam la tahun depan aku dapat pindah pun hahaha...

Tapi apa2pun aku tetap berazam untuk membuat perubahan dalam kerjaya aku...ya la sampai bila mo duduk di tempat yang sama...mesti mo cuba benda baru...mesti best...sekarang ni pun dalam proses menyiapkan diri untuk mentelaah buku undang2...

Kitab paling penting yang wajib ada is ORDINAN BURUH (SABAH BAB 67)...ini yang paling wajib...ok paling senang aku list down kan untuk kamurang buku2 yang ada dalam koleksi aku...

1) Ordinan Buruh (Sabah Bab 67)


2) A Handbook of Malaysia Labour Law - M. N. D'Cruz


3) Prinsip Pengurusan Sumber Manusia - Dr. Zafir Mohd. Makhbul & Fazilah Mohamad Hasun


4) Mempelajari Undang-Undang - Clanville Williams


5) Guide To The Employment Act & Labour Laws of Malaysia - Goh Chen Chuan


6) Industrial Relations Act 1967 (Act 177 ) & Rules and Regulations - International Law Book Services


7) Workmen's Compensation Act 1952 (Act 273) & Regulations and Order - International Law Book Services


8) Civil Law Act 1956 (Act 67) - International Law Book Services


9) Private Agencies Act 1971 (Act 27) and Rules & Private Employment Agencies Act 1981 (Act 246) & Regulations - International Law Book Services


10) Akta Hari Kelepasan Mingguan 1950 (Akta 220) & Akta Hari Kelepasan 1951 (Akta 369) - International Law Book Services


Banyak kan...hehehe...sempat jugak la berurat spek mata aku membaca buku2 ni...tapi untuk peningkatan kerjaya...harus tabah!!!


Pssst : malam nanti upload gambar sebab aku lupa bawa kabel...argh!!!*updated*ni la gegambar buku2 yang harus dibaca...baca jgn x baca...

No comments: