Monday, April 11, 2011

My 1st Project - Crossover Project with Sumandak Shawls (Part 1)

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Akhirnya kini pasti!!!yeeehaaa...lama aku x update blog (padahal baru 2,3 hari skip updating)...sebabnya aku bz mengatur sesuatu...ya~~~aku bz mengatur MY 1st PROJECT...and that is CROSSOVER PROJECT WITH SUMANDAK SHAWLS...yeahhh!!!hambik ko font besar tambadau!!!so untuk kali ini, entri ditulis sangat panjang jadi akan ada part 1, part 2 or part 3...mungkin la hehehe...

Mukadimah : Syukur alhamdulillah kerana di atas izinNya aku berjaya melaksanakan projek ini. Gembira tidak terhingga biarpun kepenatan. Photoshoot bermula dari pagi sehingga petang. Dari kesibukan bandar Sandakan sehingga ke kedamaian pantai Pasir Putih dan beranjak ke bangunan panggung wayang lama di Tanah Merah, sesungguhnya memberikan banyak pengalaman dan pengetahuan baru bagi aku yang masih hijau dalam aktiviti ini. Dengan berbekalkan sekotak make-up box, beberapa helai shawl koleksiku, kasut merah kegemaranku dan veil yang aku gunakan semasa hari pertunangan dulu...dimuatkan sekali di dalam beg Spongebob Squarepants dengan sejambak bunga ros plastik...jadi semuanya tersangatlah padat...

Bila berjumpa untuk pertama kalinya dengan owner Facebook Page SumandakShawls, Amy bersama sepupunya Lolita dan model yang dipilih iaitu Eyta Tajima...hati ini terasa berbunga2 indah...zwtqtqtqtqtqtyqwer...ok...enuff with bunga2 bahasa hehehe...

Sambung lagi...so bila 1st time jumpa tu masing2 masih malu2 miaw la kan tapi dorang ni best...so sumanya pun baru 1st time jumpa except for Mr. AIL yang turut sama di hari kejadian dan Mas aka Kotak Hitam(founder group Sandakan Photography Lover)...memang muka familiar la...hehehe...bila semua sudah ready kami pun gi la padang bandar untuk memulakan sesi shooting...

* * *

Di padang...oh ya lupa mo mention cuaca pagi sebelum bertolak dari rumah hujan renyai2...jadi masa kami bertolak dari bawah Menara MPS (tempat berkumpul) hujan belum reda sepenuhnya...awan masih mendung ya...

Sampai di astaka, masing2 mengeluarkan props...si Amy lagi best...satu bonet kereta penuh dengan shawls, kasut masut dan pakaian2 koleksinya dan koleksi adik lelakinya hehehe...Mas pun bawak props like bulu2 ayam, bunga, harem pants, koleksi jeans skinny milik adik perempuannya...aku punya kekuatan is my make-up box yang macam2 ada hahaha...

* * *

Bila sudah setkan tema untuk gambar, kita semua setuju untuk buat 4 jenis tema :

1) Pakaian kerja
2) Hanging out with friend
3) Runaway bride
4) Wild

Jadi proses mekap2 pun mula, tapi tu la yang sedihnya sepatutnya di astaka tu ada tandas awam tapi berkunci so model terpaksa bertukar pakaian dalam kereta...kesian...T_T...but atas effort dan kerjasama semua benda tu jadi masalah kecil jak (kecil ka tu???) hehehe...nyways...aku sangat terharu dengan komitmen semua orang...thanx...T_T

* * *

Selesai with make-up-ing and clothing tiba masa untuk gambar2-ing kan haaa...jadi aku sempat la shoot beberapa gambar dengan hanya menggunakan camera handphone aku yang sangat down-to-bumi punya style ni...malangnya camera compact aku rosak!!!urgh!!!lagipun aku terpaksa conduct model cara2 untuk pose sedangkan aku pun x reti mo posing segala bagai cam Naomi Campbell tu...tapi aku juz gitau dengan model untuk act natural...selebihnya photoG jemputan, Kotak Hitam yang banyak membantu untuk guide model posing sakan...

* * *

So enjoy gambar2 yang aku tangkap dengan SonyEricsson W508 milik aku...

Baju kemeja + shawl pink & purple + beg + kasut : koleksi Amy, Seluar slack + belt : koleksi Allumis Collection, aksesori di tangan : Eyta, mekap : by me
(Tema : pakaian kerja, Lokasi : Padang Bandar Sandakan)

Ok cukup...ini baru mukadimah...tunggu la next entri ya...bikin saspen sikit...hehehe...

Pssst : senyum seindah suria...~(^,^)~

2 comments:

elnino de moona said...

wah.. sumandak shawls dr sdkn ka rupanya.. bestnya korg.. nak join bleh?.. hehe~

Nor Adzwaty Rokkafella said...

moon : ya aku pun tu hari tkejut...igtkn dia dr mana...sdkn jgk rupanya...mo join???bleh...janji ada masa...