Thursday, October 24, 2013

This is important!!! I REALLY got to sharpen my speaking skills...Oh My English~~~


Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

This is embarrasing! Oh My English! Aduyai hahaha...speaking skills aku hancorrr!!! Apadajadi ni??? Itu la kalau telampau suka guna bahasa rojak. Kan menyusahkan diri sendiri. Aku sudah jadi macam asau yang cuba untuk speaking london...if you know what i mean...

Aku kalo bab tulis menulis, superb! *Cheh! Masuk bakul angkat sendiri*, tapi bila masuk ke speaking london, aku jadi kak limah balik rumah hahaha...ini semua poyooo!!! Aku rasa setiap perkataan yang keluar time aku speaking English dengan customer, setiap kali tu juga la lidah ni berkulut, di situ la juga aku tiba-tiba jadi gagap, then, di situ la juga aku terbayang muka cikgu Bahasa Inggeris aku dulu yang bersusah payah ajar aku Bahasa Inggeris dengan perfect pronounciation plus perfect grammar. 

Aku jadi malu wei!!! Tiada guna juga keputusan BI aku time SPM dapat A2. Tiada guna juga keputusan MUET aku time form 6 dapat band 3. Tiada guna sudah semua itu...burghhh!!!

Pssst : Sebagai penjawat awam, skill ini memang kena ada. Tidak semua orang fasih berbahasa Melayu. Apa-apapun aku tetap tak boleh belah dengan sebutan Klara Chai jadik Kelala Chai hahahaha...

No comments: