Wednesday, February 23, 2011

Finally...final round untuk 30 days challenge

Ahemmm...

Ba ni kali la aku kasi habis suma task untuk 30 days challenge...lama aku tinggalkan blog sejak sakit tu hari so sekarang aku da sehat (sehat ka?) maka aku mo habiskan task ni hewhewhew...

Day 23 - something you crave for a lot

Sugar!!!

Day 24 - a letter to your parents.

Adeh part ni yang parah...kompom meleleh2 airmata lepas ni...ok aku start arrr...

Assalamualaikum untuk mama & bapa,

Semoga sihat walafiatlah hendaknya. Tiada kata lain yang ingin anakanda ucapkan untuk kalian berdua selain doa yang tidak pernah putus kepadaNya semoga kalian dikurniakan kesihatan dan diberkati sentiasa.

Adapun anakandamu ini sangat merindui kalian berdua...sentiasa teringin kalian berdua berada di sisi biarpun nyatanya hal itu adalah mustahil kerana anakanda tinggal jauh dari kalian berdua. Rezeki anakanda di sini. Terpaksalah berjauhan. Anakanda juga merindui suasana kecoh di rumah seperti dahulu kala. Rindu momen itu.

Dan sebelum anakanda melabuhkan tirai pena, anakanda memohon seribu keampunan dari kalian berdua atas kesilapan yang anakanda telah lakukan yang membuatkan kalian berdua terguris. Anakanda sungguh kerdil dan lemah. Dan anakanda berharap restu dari kalian berdua untuk anakanda terus dapat mencari kehidupan yang lebih sempurna. Maafkan anakanda sekali lagi kerana selalu ingkar perintahmu. Di harap kalian berdua dapat memaafkan anakanda.

Wassalam...

Day 25 - what I would find in you bag

1) Dompet
2) PSP Sony 2000
3) Adapter PSP
4) Vicks
5) Pad hahaha...
6) Perfume Eternal Magic
7) Lip Ice lipbalm
8) Handphone
9) Casing spek (Baby Phat & Marie Claire)
10) Kad kuasa/name tag
11) Buku nota kecil
12) Cermin kecil

Day 26 - what you think about your friends?

Kawan???Aku ada ramai kawan...biasa la kawan pun manusia kan...so macam2 ragam ada...ada yang very caring, ada yang very the vogue the vast hahaha...ada yang aku buat cam kakak...ada yang aku anggap cam abang, adik dll...so aku ada kawan yang pelbagai...semuanya nice2 belaka...x kurang ada jugak la kawan yang makan kawan but tu cerita lama...now aku sudah x layan la kawan yang macam tu...as usual aku pun manusia rite...so sifat manusia ni semua lebih kurang sama...aku hanya manusia biasa yang x sempurna...so kalo ada kawan2 yang pernah wat aku sakit hati tu aku sudah lama maafkan dan aku jugak mintak maaf sebab aku kurang peranan sebagai seorang kawan...

Day 27 - why are you doing this 30 day challenge?

Sebab aku rasa cam fun...yeah!!!

Day 28 – a picture of you last year and now, how have you changed since then?

Ok...yang ni gambar aku tahun lalu...kalo kamurang perasan aku ada post gambar ni tahun lalu tapi time tu aku xda followers langsung pun hehehe...gambar ni di amik awal tahun lalu. Aku belum bertudung lagi time ni...time ni memang aku nakal gila...salu kuar malam melaram sampai pagi...pastu badan gemuk mo mampus...time ni berat aku 70kg ke atas la hahaha...sekarang aku sudah selimmm sikit...sikit jak x banyak...x caya tengok gambar yang terbaru ni...

Ni gambar tahun ni...aku start bertudung bulan September tahun lalu...dalam pada itu jugak aku lose weight...xla ketara sangat...tapi sekarang berat aku di bawah 70kg hehehe...

Memang banyak perubahan la...sekarang aku sudah jarang kuar malam...boleh dikatakan dalam sebulan mungkin sekali jak aku kuar malam tu pun bersama Encik AIL...best sebab ada orang protect...kena2 lagi orang tersayang...kalo dulu2 aku suka kuar sendiri2 ataupun with my bestie...kadang2 jalan ma adik beradik Albab Pintu aku...tapi sekarang dorang masing2 sibuk dengan keja...ada yang sibuk dengan bini hahaha...so xda masa mo stay mathang...lebih2 lagi sekarang ni Encik AIL sudah ada...so memang xda can la sebab dia tu very protective hahaha...tapi i'm okay with that...xda la lagi aktiviti menghabiskan duit gi berfoya2...kalo dulu duit salu kering sebab banyak guna untuk isi minyak kereta...kadang lepak rumah member sampai la tertidur di rumah member....well biasa la orang bujang kan...pernah jugak aku bantai jalan2 round bandar dari lepas balik kerja jam 5.30pm sampai ke pagi bisuknya...tu pun gara2 aku tension...ya dulu2 aku memang salu tension...

Eh...cam banyak cakap plak kan hahaha...stop!!!hihihi...

Day 29 - in this past month, what have you learned.

Baru2 ni aku kehilangan something yang aku x pernah hargai selama ini dan sekarang aku merasa menyesal kerana x pernah secebis pun aku menginginkannya. Tapi Allah swt itu Maha Besar...bila Dia tarik balik nikmat yang diberikan kepada aku, baru kini aku menghargainya tapi sudah terlambat...aku betul2 menyesal dan sekarang aku masih lagi meratapi kehilangan itu tapi dalam masa yang sama aku terfikir pasti ada hikmah disebaliknya. Aku berharap dan berdoa semoga Allah swt memberikan aku peluang sekali lagi untuk aku menebus kesilapan lalu. Aku juga berharap keampunan dariNya. Aku ingin tabah. Ya Tuhanku berikanlah aku kekuatan dalam menempuhi dugaan yang Kau berikan. Amin.

Day 30 – who are you?

Aku seorang manusia ciptaanNya yang lemah, kerdil lagi hina...Aku cuma aku yang masih mencari2 diri sendiri...kadang2 aku sesat di antara alam nyata dan alam fantasi ciptaan sendiri...luarannya aku seorang yang gila2 dan nampak happy...sebaliknya...hanya Tuhan saja yang tau...

Pssst : sapa sudi untuk ketuk kepala aku dengan tukul???sebab migrain ini membunuhku...argh!!!

No comments: