Monday, February 14, 2011

Anemia Part 1

Ahemmm...

Testing...hehehe...dah 2,3 hari x update blog...alasan???Malas...bleh plak kan...pastu xda idea...alasan!!!

Kenapa mo story sal penyakit plak hari ni???Sebab benda ni berlaku dengan aku larrr...malam jumaat minggu lepas aku masuk emergency wad lagi...sedang aku asik sedap mo tidur tetiba aku dilanda sesak dada yang maha dasat...masa tu baru limpas jam 10pm...tiba2 jak sesak nafas, kepala tiba2 sakit, tangan kiri tiba2 lenguh...aku ingatkan aku kena high blood sebab malam tu aku berabis makan ikan masin...

Last2 aku contact member suh hantar aku gi spital...but oleh kerana time tu penyelamat aku datang...Encik AIL maka dia la yang bawak aku gi spital...tapi yang wat aku bengang gilak is time register di kaunter...punya la lembab orang tu isi details dalam buku register...aku sudahlah tercungap2 gila mencari oksigen...tarik + hembus nafas pun dada cam mo pecah sudah...

Bila masuk dalam tu...sorang doktor berbangsa Cina gi examine aku...cam biasa cek tekanan darah...bp normal jugak...130/93...pulse pun ok...pastu nurse yang cam bangsat muka dia gi pasang alat untuk cek jantung...kenapa aku cakap nurse tu cam bangsat...sebab muka dia time gi pasang alat tu dekat aku cam yang kena tampar malaikat...cakap pun kasar semacam...bangsat seyh!!!Aku tau la aku ni mungkin menyusahkan sebab datang malam2 gi spital tu...but tu tugas ko ok...jangan la buat muka bangsat...mungkin sebab tu la orang x suka duduk wad sebab ada nurse bangsat cam ko...

Ok...sori sebab mencarut...tapi aku x puashati...lupakan kisah tu...pastu doktor suh berehat...datang lagi nurse tu bagi PCM 2 bijik...pastu suh aku makan ubat tu dengan nada kasar seperti biasa...aku sabar jak la...bila aku sudah dipindahkan ke katil lain baru la hati ni tenang sikit sebab xnmpk lagi muka nurse bangsat tu...pehhh!!!Mujur jugak la xda jarum2 masuk ke badan aku yang mulus ni...waicheh hahaha...

Lepas makan ubat tu baru la terasa dada ini lapang sikit dari yang sebelum tu...tapi still terasa ngilu2 la masa inhale n exhale oksigen...waktu tu jam sudah mo ke pukul 12am...wuuu...nampaknya bermalam lagi la di wad ni...tapi dalam jam 1 lebih gitu doktor tadi tu datang & tanya balik cemana keadaan aku...aku cakap ok sikit dari yang mula2 tu...so doktor benarkan aku balik...dengan bekalan ubat untuk malam tu...in case sakit datang balik la...doktor pesan kalo sakit datang lagi cepat2 gi JPL...

Jam 2am lebih sampai rumah...mata mengantuk gila...say bye2 to Mr. AIL then mata pun terlelap...bangun2 jam 7am lebih kurang...dada sakit balik...x tunggu lama...cepat2 call my bestie untuk temankan aku gi JPL...

Sampai JPL, jumpa doktor lagi and doktor sahkan aku kena Anemia...kekurangan sel darah merah...sebab tu sakit dada...kurang oksigen dalam badan...mungkin disebabkan heavy menstrual & less sleep...cheh...tapi kalo pasal less sleep tu aku setuju...bukan jugak la aku kurang tidur sangat tapi sebenarnya tidur yang x lena...biasa tu aku tidur dalam jam 10pm gitu la...bangun kadang jam 5.30am or jam 6am...standard...tapi salu bermalas2an baring2 lagi sebelum betul2 bangun jam 7am untuk mandi & bersiap bagai...hahaha...

Pssst : Jumaat tu dapat MC...bestie aku plak bermalam di rumah...temankan aku la hehehe...sayang bestie aku!!!

No comments: