Thursday, May 5, 2011

Sawan Mikrofon

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Sapa tengok TV3 semalam?Rancangan 360...aku tertarik dengan topik semalam tu iaitu Sawan Mikrofon...ni memang khas untuk orang yang gila karaoke macam AKU wakakaka...dulu2 karaoke ni dikenali jugak sebagai KTV dan sekarang lagi ringkas Kbox...yahaha...

(Sumber gambar : Mr. Googly Woogly)

Perkataan KARAOKE ni berasal dari Jepun. KARA means kosong, OKESUTORA means orkestra...kalo translate ke BM jadi kosong orkestra???Ok lupakan...sebab aku amik info ni dari rancangan 360 tu la...dah pengacara dia sebut cenggitu aku ikut la...kalo salah tolong betulkan la ya hehehe...

Cam biasa la...aku amik pengalaman aku sendiri la k...tujuan aku gi karaoke or berkaraoke untuk buang2 boring & buang masa hahaha...dulu2 la best...time kakak aku keja di Whimsy...kiranya Whimsy ni pusat permainan cam ting tong tu...lumba kereta...guitar hero dan banyak lagi...tapi yang bestnya jugak Whimsy ni ada Kbox...hahaaa...dulu paling kurang pun aku nyanyi mesti lebih 10 lagu...beli token RM 5.00 jak la yang lebih tu kawtim dengan member sekerja kakak aku hahaha...dapat la extra 7 lagu...hehehe...tapi sekarang kakak aku x keja sana lagi...dia pun da berumahtangga...then di Whimsy tu plak sudah ada CCTV...so x bleh kawtim2 lagi la hahaha...

Sekarang ni aku da jarang gi Kbox...xda kawan...dulu2 salu gi Kbox ma kakak aku...kadang2 sama bestie aku...dah bestie aku pun bz dengan tunang malas la mo kacau daun...mo ajak Mr. AIL dia tu bukan jenis suka jimba2...sedih la macam ni...kalo mo gi karaoke hub tu rasanya cam jera sudah sebab x pasal2 kena fitnah...rujuk SINI untuk refresh balik ceta tu...

Tapi dulu2 kan orang pandang serong jak kalo kita cakap kita gi karaoke...mungkin sebab environment dia gelap...orang mesti ingat kalo gi karaoke mo wat maksiat la, edar dadah la hapa la...macam2...tapi sekarang orang dah tau menilai...xsemua karaoke hub ni tempat maksiat...ada yang ketat lagi peraturan dia...bergantunglah kepada tokeynya la kan...

Apa2pun yang penting nawaitu kita la kan...mo gi karaoke tu untuk apa...adakah saja lepaskan tension, adakah sebab mo ngedate2 haha, ada sebab mo asah bakat dan lain-lain...tapi tu la kalo aku la kan...aku gi karaoke sebab mo buat telinga2 orang di sekeliling tuli mendengar sora aku hahaha...

Pssst : mengantuk x sudah2!!!

No comments: