Friday, February 5, 2016

Gambar : Chang2 & Adik Icha Tumpang Tidur Petang

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Semalam aku ada bagitau kan yang aku kena hadir dua meeting dalam sehari? Meeting yang pertama tu jam 9.00 pagi dan meeting yang satu lagi tu jam 2.30 petang. Sebelah pagi aku memang takda masalah sebab budak berdua tu kan pegi sekolah. Tapi, masalah datang di waktu petang bila my husband masih belum balik dari laut lagi. Hurmmm...

Husband aku ada pesan, kalo dah susah sangat better mintak tolong dengan Along. Along ni anak kepada jiran kami. Tapi, aku tak sedap hati juga sebab Along ni masih sekolah. Tingkatan 5 pulak tu. Dah tu, dia kan mesti penat lepas balik dari sekolah. So, aku rasa tak sampai hati pulak nak biar dia tengok-tengokkan budak berdua tu dekat rumah. Mesti dia nak rest selepas balik dari sekolah. Lagipun hari tu kan dah pernah tolong. Segan lah.

Kebetulan, my BFF, Norazalifah, baru balik dari KL hari Selasa baru-baru ni. Dan kebetulan la jugak petang semalam tu aku memang nak pegi rumah dia sebab nak try dress untuk dipinjam. Hari Sabtu ni kan BFF kitorang iaitu Miss Debora bakal jadi Mrs. Debora. So, aku pun rundinglah my BFF tu untuk mintak tolong 'tumpangkan' budak berdua tu untuk tidur petang je. Kan dorang memang akan tidur setiap petang selepas balik dari sekolah.

Mujurlah my BFF ok. So, jam 1.30 petang aku dah sampai depan rumah dia. Aku pujuk-pujuk Chang2 dengan Adik Icha supaya tidur. Aku pun tak nak la nanti kalo dorang tak tidur, dorang mengusut plak dengan si Nora. So, akhirnya dorang pun tidur. Aku dengan senang hati terus bergerak ke Pejabat Residen untuk hadir meeting yang akan berlangsung pada pukul 2.30 petang.

Dalam asyik ber'meeting', aku terbuka WeChat. Ter ya, bukan sengaja ehehe...Aku nampak si Nora post dekat moments gambar budak berdua tu sedang lena dibuai mimpi dengan bersulamkan kipas dan aircond hahaha...


Sayu jugak la hati sebab macam entah la. Rasa sayu tu tetap datang tanpa dipaksa. Apa boleh buatlah, aku bukan nak benda jadi macam ni. Demi sesuap nasi aku terpaksa jugak tinggalkan anak-anak untuk berkerja. Sedih la pulak. Uhuuu...

Ok, fine! Jangan dilayan sangat sendu tu. Kau kena kuat demi anak-anak! I know you can do it!!!

Sambung cerita. Dalam jam 3 lebih macam tu, tetiba hujan turun dengan lebat. Aku dah berkata-kata dalam hati, mesti makin syok budak berdua tu tidur. Sejuk kan. So, aku teruskan konsentrasi ber'meeting'. Meeting selesai hampir jam 4.30 petang. Lepas dari meeting aku terus memecut laju ke rumah si Nora.

Aku sampai je, budak berdua tu dah bangun rupanya dan Adik Icha ter'pee pee' di seluar. Mesti sebab sejuk la tu. Mujur aku ada bawa pakaian extra. Sembang-sembang dengan si Nora sambil try baju, akhirnya kami bertiga pun balik dengan 'hasil' baju yang dipinjam dan dengan buahtangan yang bapa si Nora bagi dengan budak-budak berdua tu.

Aku sampai di rumah, husband aku dah ada. Dia kata tak banyak hasil tapi syukur alhamdulillah, walau tak banyak asalkan ada.


Ada ikan sembilang, ikan baung (nama komersil xtau) dan udang galah sepit biruuu...Udang tu sudah selamat dimakan semalam hehehe...

Ok la, aku pun dah tak tau nak membebel apa lagi. Till we meet again on the next entry.

No comments: