Thursday, February 11, 2016

Zaman Sekarang Sapa Yang Tak Nak Extra Income?

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Aku di antara berjuta rakyat di Malaysia ni yang mengidamkan nak buat extra income memandangkan keadaan ekonomi sekarang sangatlah tidak memberansangkan.


Nak sebut pasal bisnes, aku cuma mampu geleng kepala. Aku mulai menceburi bidang ini dikala aku baru setahun jagung di alam pekerjaan yang aku ada sekarang. Aku start keja gov 2008. 2009 aku dah terfikir nak buat extra income.

MLM? Jual barangan preloved? Edar flyers dan namecard? Perkhidmatan jurumekap? Dropship agent? Tu semua aku sudah pernah buat. Aku tak pernah serik untuk mencuba walaupun aku dah ada pekerjaan tetap. Berjaya? Ada yang berjaya, ada yang suam-suam kuku dan ada yang tak berjaya.

Dalam keadaan ekonomi yang agak membimbangkan ini, dengan harga minyak turun naik, harga barang tak turun-turun, gst, dan sebagainya, ramai yang berusaha keras untuk membuat extra income demi sesuap nasi.

So, kalo korang pun berpandangan yang sama dengan aku, meh aku share beberapa cara nak dapatkan extra income. Korang boleh register dekat Youth To Earn, NiagaAffiliate dan juga 8Share. Tak susah mana pun. Nak klik boleh, tak nak klik pun boleh. Tak ada unsur paksaan di situ ok.

Dekat situ nanti korang boleh mula dapatkan extra income. Sikit-sikit pun lama-lama jadi bukit kan. Dekat 8Share tu best sebab korang pun boleh share banyak tips dan info tentang apa-apa sahaja. Sambil tu boleh jugak timba ilmu + dapat extra income.

Aku terkenang kembali kata-kata salah sorang rakan blogger jugak rakan di fb. Beliau pun berniaga jugak. Dia kata, "kita sebagai kawan patut support bisnes kawan. Tak beli pun tak apa, cukup la bagi support dengan klik like pada post beliau tentang apa yang beliau niagakan". Agak-agak korang sapa yang aku maksudkan tu? hehehe...Biarlah rahsia. Jika tuan punya badan nak komen selepas ni pun aku tak kisah ehehehe...

Btw, thanks for reading!

No comments: