Friday, October 23, 2015

Hey!!! Apa2an nih?! Hari Meroyan Sedunia!!!

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Aku sebenarnya sudah lama mau meroyan dalam blogku ni since aku sudah x dapat meroyan dalam FB, IG, WeChat and whatsoever it isss...

Orang sebenarnya hanya tahu melihat, mendengar tapi x tahu merasa...

Semalam, En. AIL bagitau, ada makcik tegur dia macam ni...

Makcik : Apesal la ko 'kurung' anak2 ko dekat dalam rumah? Bawak la dorang keluar sekali-sekala. Ini malar terkurung saja...

En. AIL : Jerebu.

Perbualan mati di situ sahaja.

Well, aku yang mendengar ni pun panas hati jugak...so, boleh saya elaborate kan my kepanasan hati tu ke?

Orang sebenarnya hanya tahu melihat, mendengar tapi x tahu merasa...

Ayat pertanyaan : Apesal la ko 'kurung' anak2 ko dekat dalam rumah? Bawak la dorang keluar sekali-sekala. Ini malar terkurung saja...

Ayat jawapan :
Jerebu beb. Aku bukan saja2 mau 'kurung' anak aku dekat dalam rumah.
Kalo anak aku sakit, aku x panggil ko untuk bawa anak aku pegi spital.
Kalo anak aku sakit, aku pegi hantar dia pegi spital pakai kereta aku sendiri.

Orang x tahu, kalo anak2 aku sakit, aku yang susah.
Orang x tahu, kalo anak2 aku sakit, aku yang derita.
Orang x tahu, kalo anak2 aku sakit, aku pun sakit.
Orang x tahu, kalo anak2 aku sakit, aku x suka menyusahkan orang. Selagi aku boleh tahan/redha/hadap, aku bolos saja dinding itu.
Jadi, kalo ko x tahu baik diam sajalah. Aku siram ko pakai sambal lada karang, baru ko x tahu kan?!

Sekian sahaja sesi meroyan untuk kali ini.

Sayang yang menurut perintah.

No comments: