Monday, November 30, 2015

Throwback : Siri Bumper Car II

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

25.11.2015
Again. Di hari payday keretaku main bumper car lagi...tapi kali ni situasinya lain sikit. Kali ini orang langgar keretaku time keretaku sedang diparkir di tepi jalan. BTW, time tu bukan aku la yang pakai kereta. My husband. Dia dan kawannya pergi memancing malam tu. Daaan, yang melanggar tu pun bukan orang lain, pangkat anakbuah husband aku jugak. Dia reverse kereta terlalu laju plus tempat tu gelap xda lampu. So, malang x berbau, maka terlanggarlah keretaku. Mujurlah dia nak tanggung gantirugi.


T_T
 
26.11.2015 
Setahun lalu. Aku pulak yang melanggar kereta orang. Wira VS Wira. Sila ke entry INI untuk membaca kenangan kemalangan tu huhuhu.

27.11.2015
Aku ambil cuti. Duduk rumah dengan anak-anak while si husband pergi cari workshop bersama-sama anakbuah dia untuk hantar kereta. Cari punya cari, last-last hantar di Soon Huat Workshop. Begitu begini, itu ini, si husband mesej aku, kos semua RM 1.5k...Wahlawei!!! Cepat-cepat aku mesej husband, "So, macam mana? Dia setuju ke?"..Husband reply, "Ya". Rasa bersalah pun ada. Hurm.

Husband aku balik. Tapi, bukan anakbuah dia tu hantar balik. Dia bagi kitorang pakai kereta dia selama seminggu mengikut tempoh masa kereta kami dapat disiapkan oleh workshop tu. Dah tu dia siap isikan minyak kereta tu sampai full untuk kitorang guna. Allah. Rasa bersyukur yang amat sangat sebab hari Jumaat tu aku dah berfikir macam mana aku nak turun pergi kerja nanti sebab dekat Limbang ni xda pengangkutan awam.

30.11.2015
Hari ini. Pagi tadi aku start enjin kereta. Bila mula drive, aku jadi kekok dan macam orang yang baru dapat lesen. Sebab apa? Sebab x biasa. Sebab tu kereta orang. Sebab aku risau. Sebab aku susah hati huhuhu...macam-macam sebab ada. Tapi, aku memandu dengan berhemah (ko hado?!) walaupun selama ni jika pakai kereta sendiri aku memandu macam pelesit atau ala-ala Torreto hahaha...

(Tentu dapat teka model kereta ni kan? Proton Saga FLX)

BTW, aku sangat bersyukur kerana dalam kesusahan macam ini, Allah limpahkan rezeki lain buat aku. Kalo la haritu keretaku pula yang melanggar kereta orang, nak lagi dengan kos yang semacam itu, aku pulun bayar pakai insurans kereta aku jak la huhuhu...

Psst : Aku x sabar nak tunggu kereta siap. I Miss You Miss Wira