Thursday, September 19, 2013

Maafkan aku jika...


Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Tajuk entri x boleh belahhh...hahaha...sori...ehemmm...maafkan aku jika kebelakangan ini aku jarang menulis di sini...di blogku yang maha semak ini...maafkan aku jika entri2 yang aku tulis or kopipes sudah tidak selucu/semenarik/setertarik/semerepek seperti dulu lagi...wah!!!Ini lagi x boleh belahhh!!!

Ehemmm...serius la sikit...ehemmm...errr, lately, aku sangat bizi...bizi dengan kerja di opis, pulang dari opis bizi dengan anak2...polisi bila berada di rumah is kurangkan on9...sebab mau tumpukan perhatian kepada anak2 dan keluarga sahaja...well begini la realiti kehidupan seorang ibu berkerjaya seperti aku...jadi, natijahnya blog aku jadi bersawang, berkarat, kurang manis, kurang umphhh...semaks la yang penting...

Sekarang ni lagi, aku baru settle down di tempat baru...rumah pun sudah ok, barang pun sudah sampai dan satu masalah plak, terpaksa berjauhan dengan anak2...anak2 tinggal di rumah ibu mertua ku...ala tapi perjalanan x smpai 1 jam pun mo gi sana...so x la syahdu sangat...xpa hari jumaat ni aku jumpa dorang la...

Reason aku tinggalkan anak2 aku di rumah ibu mertuaku is macamni...aku belum familiar lagi dengan orang2 di sini (LIMBANG)...kedua, sebab aku percayakan ibu mertuaku dan adik ipar aku boleh jaga anak2 aku dengan baik, ketiga, atas sebab kerja...aku dan suami bekerja, jadi xda orang yang boleh jaga dorang di rumah...ibu mertuaku pulak sekarang ni tengah dalam proses untuk menanam padi...sementara ibu mertuaku bertanaman padi, adik ipar aku memang sangat available untuk jaga dorang di rumah...keempat, sebab aku x trust orang lain selain keluarga dekat untuk jaga anak2 aku sebab dorang x kenal anak2 aku macamana...lebih2 lagi si abang...dia sensitif sikit, maklumlah budak lahir x matang, bab2 kesihatan dan bab2 hati dan perasaan dia aku memang alert...aku xmo dia sakit bila tangan orang lain yang jaga dia...at least ibu mertuaku dan adik iparku sudah tau what to do and what not terhadap anak2 aku...so aku rasa lega la sikit...

Memang dalam hati masih menyimpan sedikit kerisauan, tapi aku tawakal saja la...owh, maafkan aku jika entri ini menyebabkan kamurang terasa bosan...ala senang jak, tekan jak button X di sebelah kanan pc/laptop kamurang tu...senang cerita...tapi kalo rajin sila la komen kamu bosan baca entri ini hahahaha...ada aku kesah mak jemah!!!

Pssst : emosi kurang stabil sebab rindukan anak2...huhuhu


No comments: