Monday, July 11, 2011

Julai

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Julai banyak kisahnya...

Pertama : Kursus (4 - 7 Julai 2011)

Kursus ni mula2 rasa berat mo pigi...tapi oleh kerna hari berkursus aku belum sampai 7 hari maka terpaksa la pigi...untuk mencukupkan kuota...nanti xda plak laporan SKT kan...markah tu markah hahaha...

Lokasi di Kompleks Tabung Haji KK...dengar2 ceta dari kazenku...kononnya di bangunan tu banyak kisah angker...pastu ada plak staff dulu, Kak Marsitah pun penah ceta benda yang sama...kononnya dia terserempak dengan budak kecil dalam lif...bila dia tegur budak tu, budak tu menoleh ke arahnya dengan wajah yang mengerikan...berdarah2 siot huuu...

Macam biasa aku dengan kazenku Steng memang tinggal sebilik...kan kami satu opis jugak...jadi gi kursus pun sama2 la kan hehe...dia ceta ada sorang kakak sepupu kitorang, Kak Taty...dia pun penah jugak berkursus di bangunan ni...dia ceta dia penah nampak juraian rambut di tingkap tandas bilik dia...OMG!!!angker kan...

Lepas tu yang jadi persoalan...kononnya kes tu berlaku di tingkat 7...tapi ada plak member cerita tingkat 3...yang mana satu arrr???Mujur la bilik kami tu di tingkat 6...selamattt...tapi malam pertama di sana tidur x lena...balik2 terbangun...dah la aku ni jenis yang pandai bangun tengahmalam mo gi tandas...ada sekali tu aku terbangun jam 2.58am...(aku tau sebab aku tengok jam hehehe)...rupanya tv masih on...aku switch off la tv tu...rasa2 cam mo kencing tapi tahan la...sampai la terbangun balik jam 6am hahaha...(PENAKUT!!!)

8 Julai 2011

Ni ada kisah gembira dan kisah sedih jugak la...

Gembiranya...hari ni hari lahir kepada kazen aku yang comel lote...hot mama iaitu Steng Julizah...hari ni genap la dia 26 tahun...aku???lama lagi...aku masih 25 tahun...bulan September nanti baru rasmi 26 tahun harharhar...

Kisah sedih...keluarga mertua makcik aku iaitu Makcik Sarah terlibat dalam kebakaran yang meragut nyawa 6 orang termasuk orang gaji...kalo kamurang tengok buletin utama hari Jumaat minggu lalu (8 Julai), berita kebakaran tu adalah berita paling 1st dilaporkan...memang sangat menyedihkan kerana kedua2 mertua lelaki (arwah Osir) & perempuan, adik ipar (arwah Juliana) beliau bersama suami dan anaknya, dan juga seorang pembantu rumah rentung dalam kejadian yang berlaku dirumah dorang...kira2 tragedi ngeri tu berlaku dalam jam 1...

Aku pernah juga datang ke rumah tu...time tu aku ikut Makcik Sarah ni gi melawat mertuanya...aku masih dapat ingat lagi keadaan rumah tu macamana...memang kami sekeluarga terkejut dengan berita ni...apa2pun marilah kita sama2 hadiahkan Al-Fatihah untuk mereka...semoga roh mereka dicucuri rahmat...amin...

09 Julai 2011

Hari ni plak adalah hari ulangtahun adikku...hehehe...besar sudah dia...20 tahun sudah rupanya adikku...cepat jak masa berlalu kan...dulu2 aku ingat aku salu buli2 adikku ni...sekarang x boleh sudah...dia da jadi polis hukhukhuk...23 Julai ni dia akan menamatkan latihannya di PULAPOL KK...semoga semuanya berjalan dengan lancar...amin...

Pssst : setiap yang hidup pasti akan mati, kita yang masih hidup ni perlu teruskan kehidupan...setiap apa yang terjadi ada hikmahnya...wallahualam...

3 comments:

dwaty said...

salam...

betul ker d tabung haji tu ada ehem2... bulan april hari tu aku ada balik kampung... p la komplex tu mau update buku... memang seram jugala tempatnya... hampir sesat coz susah mau cari... selain kompleks tu... dimana lagi mau cari branch tabung haji area kk yang paling dekat??? tau ka??? hehehe

Nor Adzwaty Rokkafella said...

x pasti plak sbb kk aku x brpa familiar sgt...

Redbloodsnow said...

kursus ni kdg² boring, kdg² menghiburkan, kan? hehe