Thursday, January 16, 2014

Emosi Itu Sesuatu Yang Bahaya Dan Perlu Dijaga Sebaiknya

Assalamualaikum salam sejahtera kepada anda semua semoga bahagia!!!

Ok kali ini aku sangat marah! Sangat! Ya. Marah itu adalah emosi. Tapi, how to take control of it?



*Curi gambar dari Encik Google*

So, berbalik kepada tadi. Aku ada kawan. Bukan rapat. Tapi bolehlah. Sejak akhir-akhir ni kami sering berbalas komen, inbox di FB or WeChat. And yes she is a female. So, we talked about life, love and future. Cuma, akhir-akhir ni juga perbualan kami jadi serius di mana kami menghadapi masalah yang lebih kurang sama, yang menyebabkan kami stress.

Aku tamo cerita la apa masalah kami berdua tu. Cuma, cukup aku katakan emosi aku selalu berubah-ubah. Perempuan. Biarpun aku belum period lagi (sebab amik suntikan perancang yang menyebabkan aku x period), tetapi hormon tetap berubah-ubah ikut suasana.

So, kami sharing our emotion. I cry, she cried too. But, pity her. Her problem is worse than mine. Tapi, x apa la. Aku sempat pesan dengan dia kita ada Tuhan masing-masing (she's non muslim), so believe in our Almighty. Pasti akan ada hikmahnya. Kesian. I tried everything I could do to help her, I thought I was the only one yang terlalu banyak masalah, tapi ada orang lain lagi teruk masalah dorang.

Pengajaran yang aku dapat, menangis adalah terapi yang baik untuk meluahkan segala emosi yang ada. Daripada dipendam, nanti akan jadi bom jangka yang akan meletup pada bila-bila masa.

Pssst : Guys, please stop making us (girls) cries a lot. Thanx!

1 comment:

elnino de moona said...

lama aku nda mgomen d sni kan nor..hihi iya emosi tu mmg salu berubah2 kan..aku pun salu gtu.. moody ja memanjang kekadang.. faktor usia jg kali mempengaruhi emosi sedemikian kan..